torsdag 29 januari 2009

Dagens foto #29, 090129

Knasmaja! Ella tyckte att det var jätteskoj att testa olika miner framför kameran, och se när hennes hår "rör" på sig... Dessutom klippte jag henne igår, är inget proffs direkt men tror att det blev hyfsat rakt :), så håret var extra flygigt :) Ellas hår ser annars ut som ett svinto-rufs, oavsett hur mycket vi kammar henne. Dagis och skolan tror väl att vi aldrig borstar hennes hår ;) Men nu försöker vi i alla fall göra en fläta varje kväll (när vi kommer ihåg/orkar :)), då håller det sig i alla fall lite bättre :)
Hmmm... ser i bakgrunden att det är dags att ta ner julgardinerna och sätta upp nya... skulle däremot behöva torka fönstren, men tycker inte att det är särkilt skoj :( Jaja, den dagen den sorgen!
Det gick på skit med besiktningen, förresten.. Så nu vet vi vad vi ska göra några helger framöver :) Är ibland ganska envis (och kanske lite snål också?), så jag måste ju bara testa om vi kan fixa grejerna själva först! Sedan när man har plockat isär halva bilen och man inser att det kanske hade varit bäst att lämna in den till någon som är lite mer.... hm, kunnig? Ja, då är det redan försent, så då gäller bara lite jädra anamma, så får man till slut ihop det! (Även om bilen har stått på min mor och fars uppfart ett tag (dagar...veckor...?) innan vi orkat ta itumed eländet igen!) Men jag måste faktiskt säga att vi är ganska duktiga, sambon och jag, när det gäller bilar. Vet inte hur mycket vi bytte (bromsskivor, bromsok, spände handbromsen, bromsklossar - börjar bli mycket bromsar här! - och en hel del andra grejer som jag har förträngt!) på vår gamla 740, innan vi köpte en lite nyare bil, men nu börjar sakerna rasa på den också... Blir till att gräva i minnet, för nu är det dags för nya bromsskivor på 850:n också :)

3 kommentarer:

  1. *suck* dessa bilar.... sparbössor med hål i... :)

    /Sonja

    SvaraRadera
  2. säger bara tack o lov för volvon=) även om besitningen kan bli dyr..första året förra året den gick rakt igenom..på 8 år.... vi har en 945 men alla bilar innan den har vart dyrare.men Skulle gärna lägga pengarna på annat försås.

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig bild klart man ska testa olika miner. Min min när jag var liten det var att räcka ut tungan!!

    SvaraRadera