tisdag 6 januari 2009

Ledig...

Tänk vad skönt det är att få vara ledig ibland och bara göra... ingenting! Fast nog lyckas man göra ganska mycket ändå som man kanske inte tänker på. De senaste dagarna har jag lyckats få hyfsat bra ordning i mitt pysselrum i källaren, men det är ganska kallt där, så jag har lyckats ockupera hela matrumsbordet med mina scrapgrejer... Inte alltid så kul när man vill sitta där och äta, men... Har fått en del alster gjorda iaf. Det är ju superkul, ska lägga ut dem här snart... Skulle vilja veta hur man lyckas få rubriker i bloggen där man kan lägga in olika sake, tex som "smycken", "scrapbook", "foton" etc. Jag kommer nog på det så småningom, men jag skulle helst vilja veta det NU!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Här kommer tips om hur du får till det med rubriker i bloggen, eller etiketter som de brukar kallas.

    Gå in på fliken Layout när du loggat in på blogger.
    Där ser du hur din sida ser ut med olika fält. Tryck på "lägg till en gadget".
    Där väljer du etikettergenom att trycka på plus-knappen. Du kan placera denna där du vill ha den på höger sida genom att klicka på den och sedan "dra" den till rätt ställe i menyn, tex under "Om mig". Släpp där den ska ligga, så ordnar blogger det hela åt dig.

    Nästa gång du skriver ett inlägg ser du under själva skrivrutan en rad där det står "Etiketter för detta inlägg". Skriv i där vilken etikett du vill ge ditt inlägg, (tex smycken osv så som du skrivit i ditt inlägg), så kommer de att hamna under "etiketter" i menyn alldeles av sig själv.

    Och de sparas också, så nästa gång du skriver ett inlägg trycker du på "Visa alla" längst ner till höger, så kommer alla etiketter du använt upp där, så är det bara att klicka på dem!

    Hoppas detta hjälper dig, annars kan du höra av dig igen i min blogg, så hjälper jag gärna till igen :-)

    SvaraRadera