tisdag 13 januari 2009

Dagens foto #13, 090113

Ja... det här var väl det vår kväll gick ut på idag känns det som... hann inte mer än hem förrän det var dags att sova för tjejerna. På tisdagar har vi barngympa, och jag är med och är ledare. Det är jätteskoj, men samtidigt känns det som att hela kvällen går åt till just detta och jag har varit med och varit ledare i ca fem år nu, så efter den här terminen tror jag att det får räcka. Största tjejen ska börja på fotboll/innebandy imorgon, det ska bli skoj att se vad hon tycker om det. Det är till största delen fotboll, men nu på vinterhalvåret skulle de varva med innebandy, och det kan ju vara bra att testa på tycker jag! Minstingen väntar på att få börja på fotboll hon också!
Jag kanske ska berätta lite om mig själv och min familj? : Jag heter Camilla, men kallas oftast Millan av släkt och vänner. Fyller 30 på fredag (AHHH!!!), bor ihop med min älskling Jonas, våra två barn Felicia 8 år och Ella 6 år (herregud vad stora de blir!! :)) och vår hund (Flat Coated Retriver) Nemo 3år. Flyttade till en stor villa i somras, med många projekt på gång, vilket ni antagligen kommer att få se bilder på här framöver. Vi tar det dock ganska lugnt med planerna, det var mycket av det tråkiga gjort när vi flyttade in, huset var dränerat runtom, rören var bytta, badrummet nyrenoverat, nya golv i de flesta rummen, kamin insatt. Det "enda" vi egentligen behövde göra var att måla om i vissa rum. Tjejernas och vårat sovrum gjorde vi klart ganska snart, och det rum jag sitter i nu där vi har datorn, och det gjorde vi klart strax innan jul. Nästa projekt blir att sätta upp panel som en fondvägg i gästrummet, sedan blir det vardagsrummet.... Vi planerar dock att bo här ett tag, så vi känner nog inte riktigt någon panik över att det måste gå snabbt, dessutom kan det vara bra att bo in sig lite.
Vi planerar att skaffa ett till barn så snart som möjligt... Fick tyvärr missfall i oktober, och roligare saker kan man ju vara med om! Det sista som överger en är dock hoppet! :)
Jisses vad jag babblar! Är det någon som orkar läsa, tro?
Nej, nu måste jag knåpa ihop ett halsband som är beställt! Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Förstår att du blir irriterad då du inte får till ramen... Men du ska inte använda burn tool då du gör ramarna, endast då du vill mörka ner ngt område i en bild... När du sätter in t.ex. två eller tre bilder bredvid varandra förminskar du bilderna i den storlek du vill ha dom, kopierar in dom i det nya fönstret och placerar dom där du vill ha dom... Gör de korrigeringar du vill ha (t.ex. lägg till text eller ram runt hela bilden). Spara sen bilden :-)

    SvaraRadera
  2. Uhum, men jag kan ju inte flytta bilderna, för med den "vanliga" handen händer det inget när jag försöker dra in bilderna till det nya fönstret...? Jag kan bara kopiera bilderna, men ej klistra in dem i det nya fönstret heller.
    Tack för extremt snabbt svar, förresten! :)

    SvaraRadera
  3. För att kopiera bilden, tryck CTRL + c... Gå till nya fönstret och tryck CTRL + v (då får du in bilden i ett nytt lager i det nya fönstret). Du förflyttar det lagret med hjälp av pilen som heter move tool, dvs knappen överst till vänster.... Vilken version av Photoshop har du? Det kan skilja lite mellan versionerna....

    SvaraRadera
  4. Glömde säga.... För att kunna kopiera måste du markera bilden först, det gör du genom att trycka ctrl + a och sen göra ovanstående ;-)

    SvaraRadera
  5. Toppen!!! Att det funkade menar jag.... Tunn ram på respektive bild gör du INNAN du sätter de i stora bilden.... Ram på slutgiltiga fönstret gör du då du är klar.... Enklast för en tunn ram som jag brukar ha (på alla bilder oavsett stora eller små): markera hela ramen genom att trycka ctrl + a, gå till Edit - > Stroke och där väljer du vilken tjocklek du vill ha på ramen och färg. Jag har 1 eller 2 som tjocklek och oftast svart färg :-) Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  6. Klart vi orkar läsa! *L* Härligt kort förresten, det är väl verkligen taget direkt ur vardagen!!
    /Mia

    http://winyan.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  7. Vilket helt underbart foto!
    Jag tycker det är jättesvårt att dokumentera vardagen, men det där var verkligen "spot on"!
    Tack för din inspirationskavalkad också!
    /Monica på Pappersvinden

    SvaraRadera