måndag 19 januari 2009

Dagens foto #19, 090119


Söndagssteken blev en måndagsmiddag istället. Igår var vår äldsta tjej på bio själv med en kompis för första gången. De såg "LasseMajas detektivbyrå". Det hade varit lite läskigt, men det gick jättebra. Minstingen och jag roade oss med att gå på stan en sväng och bara ha det mysigt. Sedan var vi hela familjen och tittade F:s kille när han spelade hockey. Jisses vad vissa (de flesta) av grabbarna var duktiga på att åka skridskor! De är bara nio år, men de tränar ju i och för sig ca 4 (!) gånger i veckan! Jag kan tycka att det är att ta i lite när de ändå är så pass små, hoppas bara att föräldrarna kan avgöra om de orkar med eller inte. Eller så är det jag som är pjoskig? Själv känner jag att det är nog med två-tre inplanerade aktiviteter i veckan, sedan blir ungarna alldeles för trötta. Nu ska jag kika runt lite hos er andra "dagens foto-fotografer". Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut :-).

    Jag hålelr med dig, tycker också att aktiviteter 2-3 gånger i veckan räcker. Sedan är det ju läxor och kompisar också så det är ju inte så att de inte har att göra de andra dagarna :-).

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ser smaskigt ut!!!
    Vi har precis sett Lasse Maja också :)

    SvaraRadera