onsdag 2 mars 2011

Underbar helg!

Vi fick vår efterlängatde helg till slut! Och vilken helg sen! :) Började dock fredagen med att hämta ut penicillin till Ella mot öroninflammationen, men hon var duktig att ta den även fast det var två tabletter tre gånger om dagen, och hon var mycket piggare på lördagen. Tågresan var en härlig upplevelse för tjejerna, det var väldigt lite folk på tåget och vi spelade spel och ritade och så läste de en stund. När vi klev av tåget i Stockholm klev vår granne av från vagnen bakom, det var lite lustigt. Sen blev det tunnelbana till hotellet där vi checkade in efter en liten uppgradering av hotellrum; en helt nyrenoverad "svit", så vi packade upp och la oss i sängarna och slötittade lite på TV och sen blev det god natt!


Lördagen spenderades till stora delar på stan med shopping och en liten fika på Waynes, jag lyxade till det med en caffe latte - åh himmel vad gott! Tjejerna tröttnade till slut så vi åkte tillbaka till hotellet, fast bara en liten stund innan vi gick ut en sista sväng i affärerna på söder. Nu var vi så hungriga så vi chansade och gick ner till restaurangen på hotellet. Eftersom vi inte hade bokat bord trodde vi att det var kört, men vi fick det sista bordet! Jag åt en himmelsk god lax med tomatsallad som tillägg (smakade två små pyttepotatisar) och ett glas vitt vin. Som efterrätt blev det en baileys coffe, helt underbart! Sen bar det upp till rummet och titta på melodifestivalen och äta chips i sängen, och ja, jag åt faktiskt chips fast jag inte hade tänkt det... Det var väl kanske ingen höjdare matmässigt den här helgen, men däremot gör vi ju inte sånt här så ofta så då får det väl gå, och sen tycker jag faktiskt att jag ändå har varit rätt duktig och alltid tänkt efter när jag beställt mat och försökt få till det på bästa sätt, och det är ju en framgång i sig!

Efter hotellfrukosten (där vi även träffade Flisans klasskompis mamma, moster och mormor!) packade vi ihop våra saker och begav oss sedan till Oscarsteatern! Föreställningen (Karlsson på taket smyger igen) var helt underbar, och de var otroligt duktiga, men det bästa av allt var nog ändå efter föreställningen när Min Stora Dag hade ordnat det så otroligt bra att vi fick träffa Markoolio live och få autograf! Tjejerna blev nog lite chockade för de blev helt tysta, men de strålade som två solar när vi gick därifrån och höll stenhårt i sitt autografkort! Ja, det var en helg vi kommer att kunna leva på länge och aldrig kommer att glömma!





Kram Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar