fredag 25 februari 2011

Öroninflammation och Stockholm..

I kväll bär det av med hela familjen till Stockholm och en helg med hotell, teater, hotellfrukost och kanske lite shopping! Det har ju nu varit lite osäkert in i det sista om vi ens skulle kunna komma iväg eftersom Ella varit sjuk sen förra onsdagen. Hon blev ju lite piggare i helgen och var faktiskt till skolan på måndagen, men kom hem och hade 40 graders feber på kvällen igen... Vi var först till vårdcentralen i tisdags, och självklart var det ett virus så det inte gick att göra något. I onsdags och igår hade hon däremot så ont i örat så vi fick en tid på lasarettet, så nu får hon äta penicillin from idag, och det skulle inte vara någon fara för henne att åka, så vi får helt enkelt ta en myshelg på hotell i Stockholm och sen kika på Karlsson på taket på söndag. Det ska iaf bli jätteskönt att komma iväg och få se något annat och bara mysa med familjen.

En sak som är otroligt svårt när man är hemma är ju det här med maten... Det är så enkelt att gå och titta i skåpen, och alltid hittar man nåt - som man egentligen inte alls ska äta! Jag försöker att tänka efter före, men jag kan nog säga att jag inte är helt nöjd med den här veckan matmässigt. Det är ju bra mycket enklare när man är på jobbet och har fasta rutiner, så nästa vecka blir det nya tag, och rolig träning! Tyvärr var zumbapasset inställt eftersom det är sportlov här då, men står som reserv på Step istället, så jag hoppas att jag får en plats! Sen ska jag på power på torsdag och så blir det nog ett eller två konditionspass också!

Nu ska jag till apoteket och hämta Ellas medicin, sen blir det lite packning!

Ha en skön helg!

Kram Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar