lördag 26 mars 2011

Bakom lås och bom

Den här layouten plus några till gjorde jag till en utmaning som kallas för 8 is enough. Utmaningen kommer från en E-bok från Ella Publishing som heter 8 is Enough och handlar om att begränsa sina scrapmaterial, använda upp det man har och bli mer kreativ. Något som verkligen kan behövas ibland, eller är det bara jag som är expert på att samla på mig saker och alltid vill handla mer? ;)

Utmaningen går alltså ut på att du plockar ihop 8 material och gör minst 4 LOs med materialet. Basic material som tex cardstock, skärmaskin och pennor räknas inte in i de 8.

Jag valde fyra olika papper från My Minds Eye med både fram- och baksida, ett thickersalfabet, ett minialfa, ett ark med blingstenar och en förpackning med fjärilar. Jag kommer att visa alla alster från denna utmaning på bloggen, och kanske ni ser att papperen hör ihop, men de blev ändå ganska så olika. Det här var en jätterolig utmaning och jag blev faktiskt lite sugen på att köra det igen...



Jag kanske "fuskade" när jag använde en stans, men det stod att man fick använda basicmaterial och skärmaskin, och det är ju ingen som kommer att kasta mig i finkan för att jag gjorde det, eller?!? ;)



Felicia och Ella är bakom lås och bom på Furuvik!



Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar