måndag 31 januari 2011

En skön helg

Vi hade inget planerat i helgen förutom att vi skulle iväg och gratta Jonas mormor. Det var väldigt skönt, och det blev en hel del gjort hemma! Det började i fredags när vi tog en snabbtur till Sågmyra och Lager 157. Det var meningen att jag skulle kolla efter ett par nya jeans, men jag gav upp ganska snabbt. Vi var ganska sent ute och den som varit på Lager 157 vet att det finns en del att välja mellan, och när man inte ens vet vad man har för storlek så kändes det lite för övermäktigt... Jag hittade två par snygga tröjor, tre par trosor, Jonas en huvtröja, tjejerna två kortärmade tröjor med Hello Kitty, två par leggings och tre linnen. Allt till priset av 650 kronor. Super! Åkte även förbi M & M och köpte ett pappersställ, så på lördagen var det storstädning av mitt pysselrum som stod på schemat efter att vi varit hos Berit.

Igår bar Jonas och jag ner två stora IKEA-bord från övervåningen till pysselrummet, så nu har tjejerna och jag stora och fina ytor att vara på. så här ska det pysslas! Eftersom vi ändå var igång så tog vi även tag i det överbelamrade datarummet (som var alldeles fullt i papper, udda möbler, kattlåda och dylikt), och så bar vi ner det bautastora hörnskrivbordet i källaren, så nu ska vi bara möblera om så att det blir ett gästrum i det gamla datarummet istället. Just nu ekar det tomt därinne, men nästa helg bär vi in sängstommen från garaget, och sen återstår det att se när vi kan inhandla resårmadrasser! Sedan fattas det ju lite möbler på övervåningen där de stora borden stod också... Har planerat in två fåtöljer, ett litet bord och en matta där, så ska det bli en mysig "liten" läshörna. Det är bra när man kan planera i huvudet hur det ska se ut iaf, sen återstår det ju att se om det blir lika bra i verkligheten... Pysselrummet blev iaf ännu bättre än förväntat!

Jag kör fortfarande på med helfarten och det går bra, även om suget efter mat ökar och det är lite tungt emellanåt när man känner doften av den goda maten jag lagar till övriga familjen, men men; min tid kommer! Har bestämt att jag kör på med helfarten till den 18:e februari, sen börjar jag trappa upp igen. Vi ska nämligen i väg med familjen till Stockholm helgen efter och ha det lite mysigt, så jag kände att det var ett bra tillfälle att trappa upp till halvfart tills dess. I fredags när jag var i väg och vägde mig visade det sig att jag har 12 kilo kvar! Kanske låter mycket, men i mina ögon är det ingenting eftersom jag redan tappat 28 kilo, men jag tycker att det märks att det går lite segare nu... Inte har jag kunnat träna något i helgen heller, har haft ont i halsen sen i fredags och jag vill inte riskera att det bryter ut något nu! Ska försöka ta mig iväg på Zumba i morgon iaf.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar