torsdag 27 januari 2011

Kallt igen

Burr... I morse var det nästan 19 minusgrader ute, i köket var det 14 - ja, alltså inte minus, men det kändes nästan så! ;) Vi hade glömt att vrida upp elementet, var ju inte beredd på att det skulle bli så kallt igen, det är mer lagomt när det på 2-3 minus, högst 5. Men det är ju inte alltid som man vill.

Igår var Jonas och jag på biljakt! Fast inte så dramatiskt som det låter, men vi hittade en liten bil iaf! Våran kära skruttgolf gav upp här innan jul, och det var så mycket saker som skulle fixas på den om den skulle gå igenom besiktningen sen, så den överlämnar jag med varm hand till lillebror istället så får vi se vad han hittar på för kul med den! ;) Åter till den nya; såg en annons på blocket, och efter att ha pratat lite snabbt med Jonas så ringde jag på annonsen, sen åkte vi och kollade på den direkt. Kanske inte världens snyggaste bil, men jag tycker ändå att den ser lite rolig ut, och den var skön att köra, och det viktigaste av allt: den är bensinsnål! Vi ska ju bara ha den för att åka fram och tillbaka från Falun och Borlänge, så jag tror det blir riktigt bra!



Så här ser pärlan ut, lite pensionärsvarning?!? :)

Tjing!

1 kommentar:

  1. Den blir ju jättebra, bensinsnål går före sportighet nuförtiden.

    SvaraRadera