fredag 4 februari 2011

-30!

Tjihoo! I går gick jag under en magisk gräns; vågen hos Xtravaganza stannade på -30,1 kg! Kan knappt förstå det själv - jag har lyckats gå ner över 30 f-cking kilo!! Och det sen mitten av september! Ja, det är nog först nu som jag kan börja förstå det, och faktiskt känna mig stolt över mig själv, först tyckte jag nog att det inte var så himla mycket att vara stolt över; jag har ju faktiskt på något vis lyckats att gå upp alla dessa kilon en gång i tiden och det är ju inte lika mycket att vara stolt över... Men nu känner jag mig iaf stolt över mig själv att jag en gång för alla tagit tag i detta och faktiskt genomför det också och inte ger upp efter vägen! Jag har faktiskt ytterligare nästan 10kg att gå ner, men det känns inte alls så omöjligt längre eftersom jag har kommit så här långt redan. Däremot så vet jag med mig att det kommer att ta längre tid att gå ner dessa sista kilon eftersom jag om två veckor kommer att gå upp på halvfart, men däremot blir det lättare att röra på sig till våren, och dessutom är jag ju en hel del lättare nu också, så det gör ju mycket för rörelseglädjen!

Tyvärr ligger jag hemma och ä sjuk nu, så för tillfället blir det ingen rörelseglädje alls, men det kommer. Däremot måste jag lära mig att hitta en balans i motionen, jag märker att kroppen inte alls är lika motståndskraftig längre, och tränar jag ett pass för mycket eller tar i för mycket så åker jag dit och blir sjuk, därför ligger jag nog i sängen idag... Tror däremot att det kommer att bli bättre när jag börjar äta riktigt och kroppen får en chans att återhämta sig ordentligt. Att gå ner 30 kilo på mindre än fem månader är ju också en påfrestning för kroppen även om det kommer att gynna mig i det långa loppet, men att tro att man ska bli en elitidrottare på en gång är nog lite dumt! ;) Jag får helt enkelt ta det lugnt till en början och känna av hur kroppen vill ha det!

Gick hem från jobbet i tisdags med värkande leder och huvudvärk (som jag inte haft sen jag började med helfarten i september, jag som hade huvudvärk var och varannan dag innan!), och när jag kom hem hade jag över 39 graders feber, onsdagen sov jag i princip bort och igår kändes det mycket bättre, så jag hade tänkt gå till jobbet idag, men vaknade i natt med jordens halsont, så det blev en hemmadag idag också. Ingen idé att riskera att bli sämre igen och dessutom utsätta kollegorna för smitta. Däremot orkar jag sitta uppe idag, så därför tänkte jag försöka fixa bilderna som jag tagit under min "resa" och visa er. Återkommer! .....

1 kommentar: