torsdag 12 februari 2009

Snart fest!

Ojojoj! Nu är det inte långt kvar till den stundande 30-årsfesten! Och hur det ska gå är det ingen som vet! Har stått hela kvällen här och lagat den sista maten... Ja, var ju iväg en sväng och hämtade nyckeln till lokalen och var hem till mamma och pappa en sväng också. Snälla mamma har bakat rosenbröd för ett helt regemente, och jag har nog lagat mat till lika många, så jag hoppas verkligen att ingen ska behöva gå därifrån hungrig! Men oj, vad svårt det är att beräkna hur mycket man ska göra, fast jag ser hellre att det blir för mycket (vilket det oftast blir...) än att någon ska bli utan!
Lokalen som vi ska vara i var förresten jättefin, de hade alldeles precis lagt in nytt golv och renoverat toaletten, så jag hoppas att det går lugnt till på lördag! :) Tar givetvis med kameran, så förhoppningsvis blir det en massa roliga bilder!
I tisdags var jag på step-dans, så min lillebror var här och såg efter tjejerna, Jonas var nämligen i Norge på jobb. Det är så skönt att komma iväg på de här passen, för man släpper allt man har i huvudet - man har nämligen ingen chans att hinna tänka på något annat, för då ramlar man nog pladask ner på golvet, i alla fall jag som har så otroligt dålig koordination. Kan säga att det kommer att gå många pass innan jag ens hinner koppla att jag även har armar - som man faktiskt skulle kunna röra samtidigt som man rör benen! Men här tar vi en sak i taget... (fast det är ju lite överkurs nu, eftersom jag faktiskt har två ben :) ) Dessa två ben var däremot OERHÖRT tunga och spagettiliknande i tisdags, det var som om de hade förvandlats till armar och inte alls ville hänga med... Men svettig blev hela jag iaf, och huvudsaken är väl det!
Igår var jag på yoga också, och förutom att jag hade träningsvärk sen dagen innan så gick det väldigt bra - inga ungar killar som fes ljudligt den här gången, inga äldre heller för den delen.

Lite nya grejer har det hänt här på bloggen också (dock inga dagens bilder ännu, men det kommer det me´!). Har gjort en alldeles egen blogg för mina smycken, så där är det bara att slå en kik om ni har lust! Kommer att lägga in mycket mera bilder snart, men tar lite i taget.
Nej, imorgon blir det tårtbakning med lillfia, så det kanske är dags att lomma iväg till sängen om benen bär mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar