torsdag 28 april 2011

It´s alive!

Hej på er!
Här händer det inte mycket - är ute och sliter i trädgården varje kväll efter jobbet och njuter av det underbara vädret så mycket det bara går när man inte sitter instängd på kontoret! Just nu håller vi på att fylla några pallkragar med jord från tomten där det senare förhoppningsvis ska få växa lite potatis, morötter, sallad och lite annat.

På scrapbookmässan i Avesta för några veckor sedan lyckades jag ta hem det bästa priset av dem alla (iaf enligt mig!); nämligen att vara gästdesigner i ett halvår till den underbara Susanne och hennes butik Mazzarin som ligger i Kristinehamn. Uppdraget startar nu i maj, så jag filurar lite på vad jag ska hitta på... Hoppas jag ska kunna inspirera någon med något i alla fall! Hur som helst älskar jag ju utmaningar och ser väldigt mycket fram emot detta uppdrag!

Den andra maj börjar jag jobba heltid efter nästan fyra år på 75%... GAH!! Vet inte hur det kommer att gå? För mig är det säkert inga problem, ser fram emot lite nya arbetsuppgifter, men det blir ju lite längre dagar för tjejerna innan vi kommer hem, men som tur är det ju nästan bara en månad kvar tills de får sommarlov, så det ska nog gå. Vi får helt enkelt masa oss upp i tid på morgnarna och lita på att tjejerna kommer iväg ordentligt till skolan själva!

Ett första steg till att komma upp i tid på morgonen kanske är att gå och lägga sig i tid?!? Får väl kanske testa det då...

Go´natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar