söndag 12 april 2009

Dagens foto #89, 090330




Idag hade jag en heldag på skolan med minstingen. Intressant att se hur de har det, men jag tror inte att mina oroliga nerver för situationen i hennes klass blev lugnade, snarare tvärtom! Det är en otroligt stökig klass med indelningen 16 (!) pojkar och sex flickor... Kan det bli annat än stökigt? Dessutom med två äldre fröknar som E inte har det minsta förtroende för eftersom de (fröknarna) inte säger åt pojkarna. Vet inte om det är det att de inte ser (hur man nu skulle kunna undgå det eftersom jag själv höll på att krypa ur skinnet efter att ha varit i klassrummet i 10 min av att ingen sa något till grabbarna som sprang runt i samlingen och skrek och slogs!?!), om de inte orkar (mer troligt...), inte vågar (jag förstår att lärarna faktiskt inte FÅR ta i barnen och skälla ut dem hur som helst, men det går tydligen bra att skälla på dem som inte gjort något fick jag se...) eller vad F-N det är. Det verkar mest på dem som om de önskar att det här året snart har gått så att de kan gå vidare och slippa de här jobbiga ungarna! Det enda E säger själv är att hon längtar till hon får börja 1:an och få nya fröknar... Hoppas iaf för hennes skull att det blir bättre då?
Jag tog iaf några bilder under dagen, och smet även in till F och knäppte några på henne och hennes kompisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar